עונת החתונות החברה הערבית

כמה לשים בצ’ק? עונת החתונות בחברה הערבית התחילה!

 קולולולולו! הקיץ הגיע, נעים בחוץ וחם בלב ונפתחה רשמית עונת החתונות (מַוְסֶם (א)לְאַעְרַאס – موسم الأعراس).

טקסי החתונה והאירוסין הם טקסים משמעותיים בחברה הערבית, עתירי הוד והדר ומלאים במנהגים מיוחדים, מאכלים יוצאי דופן ובעיקר המון שמחה והילולה. בשל מבנה החברה המסורתי של החברה הערבית, ישנם מספר כללים ידועים מראש על החתן (عَرِيس – עַרִיס) והכלה (عَرُوس – עַרוּס) ויש תוואי מסוים שמוביל לרגע הזה בו הם הופכים להיות בעל ואישה.

בקורס הערבית השלם של שפה1, לומדים ערבית מדוברת דרך הכרת תרבות ערבית עשירה ומרתקת. בואו ללמוד על עונת החתונות בחברה הערבית בקורס ערבית מדוברת, שנותן לך ביטחון לדבר. לקורס ערבית מדוברת אונליין >>

 

 

קודם המשפחות מכירות

קודם כל, ההיכרות. פעמים רבות ההיכרות מתחילה שנים לפני שהחתן והכלה מכירים – בשל קשרי חברות ומשפחה של ההורים משני הצדדים, נוצרים שידוכים והיכרויות עם היסטוריה ארוכת שנים. החברה הערבית המסורתית מכוונת להקמת בית ומשפחה בגיל צעיר ולכן היכרויות קורות כל הזמן באופן ספונטני, בדרך כלל בחיק מפגשי משפחות אך גם היכרויות במסגרת לימודים (تعليم – תַעְלִים) ועבודה.

מנהגי חתונות של החברה הערבית

לפני הכרזת האירוסין, השלב הבא, יש עוד שלב ״בדיקה״ מהו המוניטין של המשפחה  (سمعة العيلة – סֻמְעַתִ (א)לְעֵילֵה), שהוא השלב בו המשפחות מבררות פרטים על הצד האחר. בודקים הכל – עבר של המשפחה, מקרים של חיכוך ועימות, מוניטין (سُمعَة – סֻמְעַה) של בני המשפחה, רקע פלילי. אם התגלה משהו בעייתי בשלב הזה, כל אחד מהצדדים יכול לוותר על האירוסין. 

לאחר מכן, מגיע שלב האירוסין, שלב שיכול להימשך חודשים עד שנים וזו התקופה בו החתן והכלה מחויבים זה לזו ובונים את עתידם. החתן העתידי דואג לבית והכלה העתידית לנדוניה, לכל מה שנמצא בתוך הבית. אבל החלק הכי טוב באירוסין הוא כמובן המסיבה או בערבית  حفلة الخطبة – חַפְלֵת (א)לְחֻ’טְבֵּה יום בו מעניק החתן תכשיטים לכלה, מתחייבים אחד לשנייה ולפעמים אפילו קובעים את תאריך החתונה המיועד.

טקס החינה המלכותי של יורש העצר הירדני:

 

חתונה ערבית שהיא פשוט חגיגה

שלב החתונה המרגש הוא יום שכולו חגיגה אחת גדולה עם המוני מוזמנים, שפע של אוכל, מוזיקה, תלבושות, פרחים (زهور – זְהוּר), קישוטים וכל הפאר שניתן לדמיין. חתונה יכולה להיות בכל מקום ולא רק באולם, גם בבתים וחצרות פרטיים ואפילו ברחוב, בכפרים בדרך כלל סוגרים אזור ליד בית החתן ועורכים שולחנות לכיבוד וארוחה עשירה.  את מי מזמינים? את מי שרק אפשר – קרובים ורחוקים, שכנים (جِيرَان – גִ׳ירַאן) וחברים, קולגות מהעבודה וחברים ללימודים, כמה שיותר, יותר שמח.

התחילה עונת החתונות של החברה הערבית

מנהגי חתונות בחברה הערבית

אחד הרגעים היפים והמרגשים הוא התהלוכה בה לוקחים את הכלה ביום החתונה מביתה לבית של החתן, תהלוכה חגיגית, הילולה מלאת תופים, מוזיקה, שמחה גדולה והתרגשות אף יותר גדולה.

מרגע שנישאה האישה לבעלה – היא נקראת חֻרְמֶה – حرمة , כלומר היא אסורה לאף איש אחר, מותרת רק לבעלה והמשפחות הופכות למשפחה אחת – משפחות החתן והכלה הופכות להיות מחותנות (נַסַאיֶבּ – نسائب). 

בחברה הערבית מעודדים את הצעירים להתחתן ולהקים משפחה כי המשפחה היא הגרעין הממשיך של האסלאם, של החיים ושל העולם. 

אז שיהיה מזל טוב לכל המתחתנים והמתחתנות או בנוסח הערבי – הלוואי שתחיו יחד לנצח! 

ان شاء الله تدوموا على بعضكم – אִנְ-שַאא-אַלְלַה תְדוּמוּ עַלַא בַּעַדְֿכֹּם.

 

לגלות שפה ותרבות ערבית

הצטרפו לקורס ערבית מדוברת אונליין של שפה1 – חווית למידה אינטראקטיבית וחדשנית, שנותנת לכל אחד ואחת ביטחון לדבר בערבית שימושית ויום יומית. הצטרפו עכשיו והתחילו לדבר את השפה ולחיות את התרבות!

נסו שיעור ערבית מדוברת ראשון בחינם >>

תגובות

להרשמה לקורס קוראים וכותבים ערבית בחינם והצטרפות לאתגר, מלאו פרטים: