האם ערבית היא השפה הרומנטית בעולם?

יש שיאמרו שצרפתית היא השפה הרומנטית ביותר בעולם, יש שיגרסו שדווקא איטלקית היא המנצחת ואנחנו רוצים לטעון היום, לכבוד וולנטיינס דיי שנחגג ברחבי העולם השבוע, שהשפה הערבית היא שפת אהבה מיוחדת שלא מקבלת את הקרדיט הראוי לה. 

הכי כיף זה ללמוד ערבית ביחד! מבצע לכבוד הוולנטיינ’ס דיי: מנוי זוגי לקורס הערבית השלם במחיר מיוחד >>

6 עובדות על אהבה בשפה הערבית

כדי לשכנע גם אתכם, אנחנו רוצים לשתף אתכם בשש עובדות מלאות אהבה שהתאהבנו בהן בעצמנו:

1) בשפה הערבית יש מגוון ענק של מושגים לתאר אהוב או אהובה, מושגים חובקי עולם שאת חלקם השאלנו גם לעברית כמו חיים שלי חַיַאתִי حياتي, התקווה שלי, עיניים שלי יַא עְיוּנִי عيوني ואפילו ירח שלי – יַא קַמַרִי يا قمري.

 

2) הידעתם שבשירי אהבה בערבית יקראו לאישה حبيبي חַבִּיבִּי, אהובי, כדי לא להביך אותה? למעשה צריך לקרוא לה חַבִּיבְּתִי حبيبتي בלשון נקבה כמובן, אבל הצניעות שמאפיינת את החברה הערבית מכוונת את הגבר לחזר אחר האישה בעקיפין ובעדינות. מה דעתך על הג’סטה הרומנטית הזו? 

 

3) בעולם הערבי יש יום אהבה מיוחד שמקדש לא רק אהבה רומנטית אלא אהבה חברית או משפחתית, החג – חג האהבה عيد الحبّ עִיד (א)לְחֻבּ, נחגג כל שנה ב-14 לנובמבר, לא על חשבון וולנטיינס ב-14 לפברואר, אלא בנוסף. תמיד יש מקום לעוד אהבה!

 

4) בשפה הערבית יש מושגים מאוד עמוקים לתאר אהבה גם בשירים ויצירות וגם בשפת היומיום, שלא נאמר מושגים אפילו דרמטיים ומלודרמטיים.

אחד הביטויים שמשתמשים בהם גם בישראל הם כינוי לבן או בת זוג בתור אהבה של הלב שלי – חַבִּיבּ/חַבִּיבִּת אַלְבִּי حبيب/حبيبة قلبي. למעשה, השם אַלְבִּי הפך לשם פרטי גם בישראל, שם שקיבל תשומת לב אחרי שהזמר עברי לידר החליט לקרוא כך לבנו, שם מלא ברגש שמשמעותו כמובן, הלב שלי.

 

5) יש דרכים רבות לומר אני אוהב ואוהבת אותך, הדרך הפופולרית היא أنا بحبّك אַנַא בַּחִבַּכּ.

 

6) שירי אהבה הם פופולריים מאוד בתרבות הערבית, לא מעט מהזמרים והזמרות שרים על אהבה נכזבת, אך גם על אהבה שמתממשת וגדלה עם השנים.

מעבר לשירים מוכרים מאוד כמו אִנְתַ עֻמְרִי של אֻם כֻּלְתוּם למשל, אנחנו ממליצים להיחשף גם לשירים חדשים יותר של כוכבי פופ ששברו שיאים בעולם הערבי, לדוגמא השיר شكرا من هنا لبكرا – שֻכְּרַן מִן הֻנַא לַבֻּכְּרַא (תודה מכאן ועד מחר) – של עַמְרוֹ דִיַאבּ, عمرو دياب, למי שרוצה לרענן את הפלייליסט. שיריו של עמרו דיאב שברו שיאי מכירות במצרים בפרט ובמזרח התיכון כולו.

הנה כמה שורות של השיר:

في حد لما تخبط
هيفتح يقابلك ويفرح
من قلبه عايز يشوفك بتنجح
يساعدك بفكرة معاك خطوة خطوة
دا ما سبكش مرة امبارح وبكرة

פִי חַדַא לַמַא תְחַ׳בֶּט

חַיִפְתַח, יִקַבְּלַכּ וּיִפְרַח,

מִן קַלְבּוֹ עַאיֶז יִשוּפַכּ בִּתִנְגַ׳ח,

יִסַאעְדַכּ בִּפִכְּרַה, מַעַאכּ חֻ׳טְוַה חֻ׳טְוַה

דַא מַא סַבַּכְּש מַרַה אמְבַּארֶח וּבֻּכְּרַה

יש מישהו שכאשר תדפוק בדלת

יפתח, יקבל אותך בשמחה

מכל ליבו הוא רוצה שתצליח

יחשוב איתך ויצעד איתך

ולא עזב אף פעם, לא אתמול ולא מחר

איך שלא תחליטו לחגוג, עם ורד – وردة וַרְדֵה, שוקולד شُكُلاطة שֻכֻּלָאטָה או עם מילות אהבה – שיהיה לך חג שמח עם חופן אהבה בלב  حفنة حبّ חַפְנַת חֻבּ!

הצטרפו לקורס ערבית מדוברת של שפה1 והתחילו לדבר את השפה הערבית ולחיות את התרבות. נסו שיעור ראשון חינם >>

תגובות

להרשמה לקורס קוראים וכותבים ערבית בחינם והצטרפות לאתגר, מלאו פרטים: